Caspeco, Svenska Kocklandslaget och Juniorkocklandslaget inleder ett långsiktigt samarbete som innefattar ett systemstöd för att hjälpa till med uppladdningen inför kommande OS-mästerskap 2024.
Inför OS i februari nästa år väntar 13 träningsupplagningar för de Svenska Kocklandslagen. Caspeco tillsammans med sin partner Loopon, kommer via sitt bokningssystem göra det enkelt för sponsorer att boka sina platser inför kommande upplagningar. Platser som inte utnyttjas kommer att kunna säljas vidare. Tillsammans med Loopons moderna QR-tjänst kommer all bedömning av tävlingsrätterna dessutom att underlätta feedback till laget genom att bedömningar görs direkt i mobilen.
– Med Caspeco kan vi upprätthålla den nivå av kvalitet vi är vana vid, även utanför köket. Vi ser att samarbetet kommer hjälpa oss med viktiga delar av vår förberedelse och reflektion. Områden som är essentiella för att vi ska kunna förfina vår prestation över tid, säger Jens Ericsson, General Manager för Svenska Kocklandslagen.
Ambitionerna är höga Senast de Svenska Kocklandslagen ställde upp i OS var i Stuttgart 2020, då blev det både guld och silver. En prestation som vittnar om kvalitén i de svenska landslagstrupperna, men också om de förväntningar som finns på framtida resultat.
– Vi är oerhört glada och stolta över att få följa vår svenska kockelit på deras spännande resa. För oss som jobbar så nära våra svenska krögare och restauranger är det svårt att tänka sig ett uppdrag som skulle vara mer prestigefyllt. Vi tackar ödmjukast för förtroendet och hoppas att kunna stärka dem på resan, säger Krister Fingal, VD på Caspeco.
Comments